ده چربی سوز فوق العاده ( قسمت اول )

اکثر مردم می پرسند با خوردن چه چیزی لاغر می شوند !! درست است که راز لاغر شدن در کمتر خوردن است ولی برخی مواد غذایی و ادویه ها به افزایش سوخت وساز کمک می کنند .با گنجاندن برخی از مواد غذایی و ادویه ها ی زیر به برنامهی روزانهتان، به رژیم غذاییتان یک کمکی برای کاهش وزن اضافه کنید.

۱. زنجبیل
روغنهای موجود در زنجبیل به نام گینجرول اثرات آنتیباکتریال، تببر، و ضدالتهابی دارد. ترکیبی از ویتامینها و مواد معدنی باعث شدهاست این ریشه، نیروگاه سلامت باشد که در عین حال کمکتان میکند وزن کم کنید. این ادویه آنزیمهای گوارشی را تحریک میکند تا بدن را وادار کند به سرعت مواد مغذی خوب را جذب کند و از مواد ناسالم اجتناب کند. همچنین پژوهشها حاکی از آن است که شاید زنجبیل سوخت و ساز را بالا ببرد تا به سوزاندن کالریهای اضافی کمک کند. به علاوه میتوان زنجبیل را به عنوان داروی طبیعی برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها استفاده کرد.نحوهی مصرف: بسیاری از آدمها زنجبیل را در مایعات داغ مانند چای میریزند. همچنین به صورت عصاره و مکملهای دارویی نیز رایج است تا مصرف آن آسان و در دسترس باشد.

۲. هل
هل بویی قوی دارد و توانایی این ادویه در کمک به فرآیند گوارش و بهبود عملکرد سوخت و ساز باعث میشود برای کاهش وزن ایدهآل باشد. پژوهش نشان دادهاست که طعم لذیذ و بوی هل نیز روشی فوقالعاده برای تسکین افسردگی بهطور طبیعی است.
نحوه مصرف : شیرینی خفیف و طعم دودی ملایم آن در یک فنجان قهوه، پودینگ، سوپ، سیبزمینی، و هر نوع گوشت برای دادن عطر و طعمی هندی به آن، فوقالعاده است.

۳. فلفل سیاه
شاید کاربرد آن فلفلدان روی میزتان فراتر از روشی همیشگی برای طعم دادن به تقریبا تمام غذاها باشد. یکی از اجزای تشکیلدهندهی آن به نام پیپرین، همان مادهای که باعث میشود عطسه کنید، میتواند برای جلوگیری از ذخیرهی چربی مفید باشد.
نحوه مصرف : آن را روی هر نوع گوشت ، سیب زمینی ، تخم مرغ ، در پاستا… اساسا هر نوع غذا بریزید
۴. خردل
خردل به عنوان یک چاشنی یکی از سالمترین انتخابهای شما است که هر بار مصرف آن فقط ۵ کالری دارد. خوردن دانهی خردل روشی موثر است تا بدن را به سوزاندن کالری بهطور موثرتر وادار کند. گفته میشود خردل داغ برای چربی سوزی بیشترین تاثیر را دارد. چربی سوزی فرآیندی است که به واسطهی آن بدن، با افزایش سوخت و ساز به سطحی بالاتر از میزان عادی، گرما یا انرژی تولید میکند. به این افزایش میزان سوخت و ساز اثر چربی سوزی اطلاق میشود.
نحوهی مصرف: میتوان دانههای خردل را بهصورت خام خورد، اما روشهای بسیار زیادی برای لذت بردن از آن وجود دارد. میتوانید آن را روی غذاهای گوشتی بپاشید، در سسها بریزید، و حتی آن را با ادویههای دیگر مانند زردچوبه، فلفل، و سیر در آب ترکیب کنید تا چاشنی مخصوص خودتان را درست کنید.

۵. فلفل هندی
اکثر غذاهای تند با افزایش چربیسوزی در ارتباط است. فلفل هندی دمای بدنتان را بالا میبرد و بدنتان در واکنش به آن تلاش میکند خودش را سرد کند. این فرآیند مستلزم این است که بدنتان در هنگام سردسازی کالری بیشتری بسوزاند. فقط افزودن اندکی از این ادویه به غذا کافی است تا به آن طعمی تند بدهد و سلامت آن را نیز بهبود ببخشد.
نحوه مصرف : این خوراکی برای کسانی که به چیزهای تند ولع دارند فوقالعاده است. فلفل هندی با گوشت چرخکرده و سبزیجات پخته عالی است و اگر دوست ندارید دهانتان بسوزد، بصورت کپسولهای پودری نیز موجود است.
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
میکرونیدلینگاسلایدر سهکویتیشنلیزر موهای زائدآر اف
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)