رنگ چربی بدن و اثر آن در کاهش وزن ( قسمت دوم )

ورزش کنید
اثرات مفید تحرک و فعالیت جسمانی بویژه در سوزاندن چربی و کالری های اضافی آن قدر روشن و بدیهی به نظر می رسد که نیازی به دلیل و مدرک ندارد. همه به نوعی این تجربه را داشته اند یا در اطراف خود دیده اند که تحرک به تعریقچربی سوزمنجر می شود.البته صرف تعریق ملاک خوبی نیست بلکه افزایش تعداد ضربان قلب تعیین کننده است . چه بسا افرادی که تحرک کارایی دارند ولی تعریق را تجربه نمی کنند .تعداد ضربان حداکثر در هر فرد عدد 220 منهای سن است که برای کارایی فعالیت در فردی که هیچ مشکل سلامتی ندارد باید به 60 تا 80 در صد عدد به دست آمده دست یابیم .به عنوان مثال فردی که 40 ساله است تعداد حد اکثر ضربانش 180 و برای تحرک کارا باید بین 108 تا 144 ضربه در دقیقه دست یابد .

ورزش و تحرک سبب ترشح آنزیمی به نام آیریسین می شود که چربی سفید را به چربی قهوه ای تبدیل می کند. البته باید به یاد داشته باشیم که برای رسیدن به نتیجه مطلوب حتما باید منظم و پیوسته ورزش کنیم. ورزش کردنِ نامنظم هیچ فایده ای در پی نخواهد داشت.ورزش موجب تسریع شکل گیری چربی قهوه ای در بدن می شود، فواید آن حتی 12 هفته پس از ورزش همچنان ادامه دار خواهد بود، حتی اگر این ورزشدوچرخه سواریباشد.

دمای اتاق را پایین بیاورید
سرمای محیط زندگی می تواند چربی سفید بدن را بسوزاند. افرادی که میزان چربی قهوه ای فعال شان کمتر از حد میانگین بود، وقتی روزی 2 ساعت در دمای حدود 17 درجه سانتی گراد استراحت کردند در مقایسه با دمای معمولی داخل اتاق، یعنی دمای حدود 22 درجه سانتیگراد، 108 کالری بیشتر سوزاندند. نتایج حتی امیدوارکننده تر نیز بوده است؛ طی این شش هفته بدن این افراد توان بیشتری در سوزاندن چربی به دست آورده و در روزهای آخر توانسته بود در این دمای سرد 289 کالری بیشتر از حالت معمول بسوزاند. پس احتمالا دماهای محیطی پایین تر، ژنی که در بدن ما چربی سفید را به قهوه ای تبدیل می کند فعال تر می سازد.

تولید ملاتونین را در بدن تحریک کنید
هورمون ملاتونین نه تنها به تنظیم چرخه خواب و بیداری کمک می کند، در صورت ترشح ملاتونین درصد چربی ” beige” در موش های صحرایی افزایش می یابد، که درچربی سوزی قابلیتی مشابه با چربی قهوه ای دارد. اگر برای مصرف مکمل ها وسوسه شده اید، کارشناسان راه های بهتری را برای تحریک تولید طبیعی آن در بدن پیشنهاد می دهند از جمله:قرار نگرفتن در معرض نور تلویزیون، کامپیوتر و سایر صفحه نمایش ها در طی شب، قرار گرفتن در معرض نور خورشید در طول روز و خوردن غذاهای سرشار از ملاتونین مانندبادام،گوجه فرنگی، گیلاس، هل و گشنیز .ملاتونین با ایجاد خواب بهتر منجر به افزایش سوخت وساز و کم کردن پر خوری عصبی در روز بعدی نیز می شود و به این ترتیب از چاقی جلوگیری می کند .
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر موهای زائدکاهش وزن هفتاداسلایدر سهکویتیشنکاهش وزن شصت
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)