کدام چربی ها نباید از رژیم شما حذف شوند ؟


اگر سطح کلسترول خونتان بالا باشد حتما اولین توصیهای که پزشکتان به شما میکند این است که غذاهای چرب و سراغ سرخ کردنی ها را حذف کنید . این درست است که چربی های اشباع شده اصلی ترین متهمان ابتلا به سرطان، بیماریهای قلبی و زوال عقل هستند، اما برای فرار از این بیماریها نباید به طور کلی هر نوع چربی را از برنامه غذایی خارج نمایید.اگر چربیهای غیراشباع و مفید را به رژیم غذاییتان وارد کنید، نه تنها به این عوارض دچار نمی شوید، بلکه فواید زیادی را هم به جسم و مغزتان میرسانید.

ماهی
سالمون ،ماهی آزاد و قزل آلا از بهترین منابع برای رساندن امگا3 و چربیهای اشباع نشده به بدن هستند. اگر حداقل یکبار در هفته ماهی بخورید، قلبتان بهتر کار میکند و احتمال ابتلایتان به آلزایمر پایین می آید. البته برای اینکه بیشترین فایده را از مصرف ماهی ببرید، باید آن را بدون روغن بپزید.

مغزها
گردو ،مغز کدوتنبل، آفتابگردان و دانه کنجد از منابع دیگری هستند که کلسترول خوب بدنتان را بالا میبرند. بد نیست در سالاد سبزیجات تان مقداری کنجد و مغز بریزید و هرروز سهمی از این چربیها را دریافت کنید.

روغنزیتون
برنجتان را بدون روغن دم کنید و هنگام سرو یک قاشق روغن زیتون روی آن بریزید. در این روغن چربی اشباع شده وجود ندارد و با مصرفش قدرت یادگیری و حافظه تان را هم تقویت میکنید.

سبزیجات
سبزیجاتی که برگهایشان به رنگ سبز تیره است (مانند اسفناج، کلم پیچ و کلم بروکسل) میزان زیادی امگا3 دارند. برای تامین این نیاز بدنتان، تا میتوانید انواع سالاد را از این سبزیجات تهیه کنید و لااقل یک وعده در روز از آنها تغذیه کنید.

بذر کتان
تنها آجیلها نیستند که نیاز بدن شما را به چربیهای مفید برطرف میکنند. از نظر محققان بذر کتان هم یکی از دانههای مفیدی است که نه تنها چربیهای مورد نیاز بدنتان را تامین میکند، بلکه با فیبرش سلامت روده هایتان را هم تضمین میکند. بذر کتان ضدالتهاب هم هست و اگر هرروز یک قاشق از آن را روی سالاد یا غذایتان برسید، به مشکلات رحمی و تخمدانی دچار نمیشوید.

آجیل سویا
این دانه روغنی با موادی که دارد باعث کاهش کلسترل خون می شود و از بیماری قلبی جلوگیری می کند . در ضمن قند خون را هم پایین می آورد .
تذکر مهم : همه انواع چربی در هر گرم دارای 9 کالری هستند و مصرف بی رویه آنها وزن را بالا خواهد برد . بنا براین حتی انواع مفید چربی ها هم باید با احتساب کالری مصرف شوند .
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اسلایدر سهاسلایدر دواسلایدر یک
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)