چربی سوزی خود را به حداکثر برسانید ( قسـمت اول )


1. مصرف بیشتر پروتئین
پروتئین در بین درشت مغذی ها بیشترین خاصیت سیر کنندگی را دارد.پروتئین نه تنها شما را در مدت زمان بیشتری سیر نگه می دارد بلکه هنگامی که به منظور چربی سوزی کالری مصرفی خود را محدود می کنید میتواند باعث حفظ حجم عضلانی شما شود.اساسا حتی ممکن است شما را قادر سازد هنگام چربی سوزی رشد عضلانی نیز داشته باشید.پروتئین همچنین باعث تحریک گلوکاگون نیز میشود که میتواند باعث آزاد سازی ذخایر انرژی مورد نیاز برای تمرینات سخت شود.

2. مصرف پروتئین هر ۴ ساعت یک بار
کلید بهبود فرایند سنتز پروتئین استفاده از وعده های غذایی پروتئینی فراوان و نسبتا دارای مقادیر مشابه پروتئین می باشد.البته فراوان به معنی مصرف بدون وقفه و بدون محاسبه نیست.پروتئین مورد نیاز روزانه خود را طوری تقسیم بندی کنید که هر ۴ ساعت یک بار در روز حداقل ۳۰ گرم پروتئین به منظور افزایش حداکثری سنتز پروتئین مصرف کنید.مصرف بیش از ۳۰ گرم نیز اگر برنامه غذایی تنظیم شده برای شما اجازه بدهد ایرادی ندارد .

3. سبزیجات برگ دار سبز را در برنامه خود جای دهید
سبزیجات برگ دار سبز سرشار از مواد مغذی و در عین حال کم کالری هستند.به عنوان یک مزیت طلایی مصرف آنها از طریق حفظ تعادل در سیستم اسیدی/بازی بدن میتواند به کارکرد مطلوب بدن کمک زیادی کند. اطمینان حاصل کنید که حداقل همراه وعده های غذایی اصلی از این سبزیجات مصرف می کنید.کولارد سبز (نوعی کلم) میتواند باعث کاهش سطح کلسترول شود و کلم پیچ سرشار از آنتی اکسیدان ها و دارای قدرت ضد سرطانی می باشد.

4. مصرف کربوهیدرات ها بعد از ورزش
کربوهیدرات های با شاخص گلیسمیک پایین نظیر سبزیجات سبز، میوه ها و انواع لوبیا باید بخش اعظمی از کربوهیدرات روزانه شما را تشکیل دهند اما این موضوع به این معنی نیست که باید به شکل کامل از مصرف نشاسته ها دوری کنید.فقط مصرف آنها را برای بعد از تمرین نگه دارید.

۵. مصرف مواد غذایی با حجم زیاد
مصرف غذا های دارای حجم زیاد و نه کالری زیاد شما را سیر نگه می درند و در عین حال باعث چاقی نمیشوند.کلم، اسفناج، کاهو و بروکلی مواد غذایی فوق العاده ای می باشند که میتوانید در مقادیر زیاد آنها را مصرف کرده بدون اینکه کالری زیادی را دریافت کنید.اگر به دنبال یک منبع حیوانی به جای منابع گیاهی هستید ، پس تخم مرغ را مد نظر داشته باشید.

ادامه دارد...
از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان (حوزه ی تغذیه،پوست و مو در اصفهان) برای سلامتی ،و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اسلایدر سهاسلایدر یکاسلایدر دو
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)