نشانه های مصرف زیاد پروتئین (قسمت چهارم)

وزنتان افزایش پیدا می کند
این حقیقت دارد که داشتن یک برنامه غذایی سرشار از پروتئین می تواند جلوی گرسنگی تان را بگیرد اما اگر به این قسمت هرم غذایی بیش از حد گیر دهید ممکن است متوجه شوید عقربه ترازویتان بیش از حد بالا آمده است. مخصوصا اگر پروتئین حیوانی مصرفی تان و یا شیک های پروتئینی که می نوشید زیاد باشد احتمال این اتفاق افزایش می یابد. گوشت معمولا به معنای چربی اضافی و کالری است. و بسیاری از شیک های پروتئین حاوی قند اضافه شده هستند تا طعمشان بهتر شود. در بلند مدت مقدار زیاد کالری اضافی پروتئین، کربوهیدرات یا چربی- موجب افزایش وزن خواهد شد. برای اینکه وعده های غذایی خود را به سمتی سالم تر ببرید، هدفتان را وعده ای قرار دهید که حاوی پروتئین بدون چربی، غلات کامل، میوه و سبزیجات باشد. به عنوان یک قانون کلی نیمی از بشقابتان را باید میوه و سبزیجات تشکیل دهد، یک چهارم آن پروتئین و یک چهارم دیگرش هم باید نشاسته و کربوهیدرات باشد.

گوارش کمی بهم می ریزد
وقتی چرخه گوارش مرتب و قابل اعتماد باشد احساس بهتری خواهید داشت و تمام خطرات بالقوه ای که معده را تهدید می کنند به حداقل می رسد. با این حال اگر میزان مصرف پروتئین زیاد شود ممکن است چرخه منظم گوارش دچار مشکل شود. اگر مقدار زیادی از برنامه غذایی خود را شامل پروتئین کنید ممکن است میزان فیبر دریافتی تان از غلات و سبزیجات کم شود. فیبر برای گوارش و نظم گرفتن آن بسیار مهم است. بدون فیبر ممکن است دچار مشکلات گوارشی شوید. سعی کنید روزانه 25 گرم فیبر از غذاهایی مانند غلات کامل، سبزیجات و میوه ها دریافت کنید. به صورت روزانه از پروبیوتیک ها استفاده کنید تا سیستم گوارشتان نظم معمول خود را حفظ کند.

ادامه دارد ...

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی ،و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031
اسلایدر دواسلایدر یکاسلایدر چهاراسلایدر سه
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)