از راه سالم وزن اضافه کنیم (قسمت اول)

وقتی دانشجو بودم، یک مشکل داشتم ( که دیگر ندارم ) خیلی لاغر بودم. مردم و مخصوصا دوستانم انگار بابت این موضوع زیاد از من خوششان نمی آمد. البته دلیل هم داشت، بیشتر اوقات خسته، دلواپس و حساس بودم.
صرف نظر از اینکه چقدر شلوار جینم خوب در پایم می ایستاد، می دانستم برای بالا بردن کیفیت زندگی چاره ای جز اضافه کردن وزن ندارم. حالا چندین سال است که در وزن سلامت خود را ثابت نگه داشته ام، اولین کسی نیستم که چنین مبارزه ای را پیروز شده، افراد زیادی هستند که می خواهند وزن اضافه کنند تا دیگر همیشه احساس خستگی نکنند، و یا فقط می خواهند به وزن طبیعی و شکل اصلی بدن خود برسند. در ادامه توصیه ها و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می دهم که بتوانید در مسیر اضافه کردن وزن از آنها استفاده کنید.

مشکلات کمبود وزن
تئوری های فراوانی وجود دارد که چرا افراد لاغر به صورت طبیعی، چنین بدنی دارند. از ژنتیک تا زودتر سیر شدن ( بعضی افراد سریعتر سیر می شوند، و همین باعث می شود کمتر غذا بخورند ) و کلی نظریه دیگر. جا دارد که اینجا بگویم اگر کسی کمبود وزن دارد به این معنا نیست که دچار اختلالات تغذیه ای ست. اگرBMI شخصی کمتر از18.5باشد پس از کمبود وزن رنج می برد.
بیشتر سایت هایی که محاسبه ی BMI را ارائه می دهند در ادامه نکاتی برای کاهش وزن نمی آورند و هیچکدام تشخیص نمی دهند که شاید شخصی کمبود وزن داشته باشد و به دنبال اضافه کردن وزن است. شاید دلیلش در اقلیت بودن افراد لاغر است.

ادامه دارد ...

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی ،و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید


اسلایدر یکاسلایدر دواسلایدر سهاسلایدر چهار
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)