انواع چربی در ساختار بدن (قسمت سوم)

تحقیقات دیگری نشان داد دمای پایین می تواند چربی ها را تبدیل به چربی قهوه ای کند، همچنین می تواند باعث تولید آن شود. وقتی سردتان است سلول های عصبی در چربی های قهوه ای هورمون های مشخصی را آزاد می کنند که کالری سوزی را تقویت می کند که به کاهش وزن نیز کمک می کند. چربی قهوه ای چربی خوب است چون به سوزاندن کالری کمک می کند و باعث می شود از کالری های اضافی خلاص شوید. اما هنوز نمی دانیم چربی قهوه ای چگونه فعال می شود.
برای مثال، آیا این چربی فصلی است؟ آیا گرم کردن خانه یکی از عوامل چاقی ما است؟ تحقیقات نشان داده در دهه های اخیر میزان درجه حرارت خانه ها بالا رفته است، برخی محققان بر این باورند که این تغییر دما در افزایش چاقی، رژیم های غذایی ناسالم و نداشتن فعالیت بدنی در ارتباط است.

آیا چربی قهوه ای می تواند کمک کند وزن کم کنیم؟
اینکه با چربی قهوه ای چه مقدار می توانید کالری بسوزانید هنوز مورد بحث است. بهترین تخمین این است که امکان دارد روزانه 300 تا 400 کالری بیشتر بسوزانید. پس می توانید با تغییر در سبک زندگی و برنامه غذایی که دارید از این چربی ها نهایت استفاده را بکنید. محققان امیدوارند بتوانند داروهایی تولید کنند که روند تولید این چربی را افزایش دهد. اما در حال حاضر بهترین راه برای به دست آوردن این چربی ها قرار گرفتن در دمای پایین است.

در کنار کاهش وزن چربی قهوه ای چه کارهای دیگری می تواند انجام دهد؟
تحقیقات نشان داده چربی قهوه ای می تواند باعث کاهش قند خون شود. تحقیقاتی که در سال 2013 روی موش ها انجام شد نشان داد این چربی باعث پیشگیری از چاقی و دیابت در موش ها شده است. اگر این یافته ها در انسان نیز جواب بدهد می تواند باعث تحولی در مدیریت دیابت شود. به نظر می رسد در سالهای آینده چیزهای بیشتری از این چربی مفید بشنویم.

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی ،و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اسلایدر سهاسلایدر یکاسلایدر دو
تغذیه و کودکان بیش فعال (قسمت اول)
با آهسته غذا خوردن، کاهش وزن بیشتر و نفخ کمتر (قسمت اول)
مصرف شیرینی و افسردگی در مردان
غذاهایی که فکر می کنید سالمند (قسمت اول)
دلایل بی اشتهایی در کودکان (قسمت اول)
دانستنی های تغذیه ای کنجد (قسمت اول)