برنامه ی غذایی و تقویت ایمنی بدن

مزایای داشتن برنامه غذایی برای تقویت سیستم ایمنی در برابر کرونا
وقتی برنامه غذایی خاصی را دنبال نمی کنید در مواقع گرسنگی و یا افت قند و فشار و حتی گاهی بدون این که بدن شما نیاز خاصی به خوراکی داشته باشد ، بدون هدف و انگیزه و از سر بیکاری و نداشتن برنامه ، ممکن است سراغ تنقلات بی ارزش بروید .با مصرف این خوراکی ها در وهله اول اضافه وزن و عوارض آن گریبان شما را خواهد گرفت .از سوی دیگر این مواد غذایی نه تنها ارزش غذایی ندارند ، بلکه با مواد مضری که دارند منجر به آسیب سیستم های مختلف بدن و از جمله مهم ترین آن ها قدرت دفاعی بدن خواهند شد .
اضافه وزن و در فرم شدید تر آن یعنی چاقی هم به صورت مستقیم و هم با ایجاد بسیاری از بیماری ها نظیر فشار خون بالا ، بیماری قلبی ،دیابت ، کبد چرب ، اپنه خواب و کاهش ظرفیت ریه ها منجر به افزایش خطر ایجاد عوارض شدید ویروس کرونا در بدن خواهد شد.

بسیاری از افراد وقتی برنامه غذایی سالمی را دنبال نمی کنند وعده های غذایی مفید مانند صبحانه را از دست می دهند . در ضمن این افراد از مصرف گروه های غذایی که بیشترین منافع را دارند نظیر میوه ها ، سبزیجات و لبنیات نیز غفلت می کنند. صبحانه ، میوه و، سبزیجات و لبیات کم چرب از یک سو باعث بدست آوردن ویتامین ها و مواد معدنی هستند و سیستم ایمنی را تقویت می کنند و از سوی دیگر باعث افزایش قند خون بصورت طبیعی وبنابراین مانع از مصرف قند های نا سالم می شوند.

بطورکلی به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه3 واحد از گروه سبزی ها ( بجز سبزی های نشاسته ایی ) و حداقل 2 واحد میوهو 2 واحد لبنیات کم چرب توصیه شود.
البته فراموش نکنیم که برخلاف بسیاری از مقالات که ترجمه شده متون غربی که در آن صبحانه با حجم و کالری بالا توصیه می شود ، در کشور ما با توجه به این که غذا در وعده ناهار و شام به نسبت ممالک غربی سنگین تر است ، بهتر است میزان صبحانه را بر اساس فرهنگ خودمان تنظیم نماییم .
بخاطر داشته باشید رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و حصول اطمینان از دریافت کافی ریز مغذی ها و پروتئین از برنامه غذایی روزانه نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری ها از جملهویروس کرونا دارد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رژیم آنلاینکاهش وزن هفتادمشاوره پوست و موکاهش وزن شصت
برنامه ی  غذایی  و  تقویت ایمنی  بدن
دوستی با سبزیجات (قسمت اول)
ویتامین دی، نه فقط یک  ویتامین (قسمت اول)
۸ ماده غذایی برای کوتاه شدن دوره سرماخوردگی
تغذیه، سپر ایمنی در برابر کرونا