3 دلیل مهم برای مصرف آب هنگام کاهش وزن (قسمت اول)

نوشیدن آب یکی از مهم ترین و حیاتی ترین رفتار هایی است که گاهی نادیده گرفته می شود. حتی کمترین میزان کم آبی در بدن در کوتاه مدت می تواند منجر به مواردی نظیر اختلال حافظه و تمرکز، افزایش سطح اضطراب و خستگی و در طولانی مدت سبب عوارضی نظیر یبوست و سنگ های ادراری و افزایش کاذب اشتها شود. بویژه در افرادی که برنامه غذایی مشخصی را برای کاهش وزن دنبال می نمایند ، نوشیدن آب اهمیت خود را بیشتر نمایان می کند.
چرا آب مصرف کنیم ؟
در برنامه رژیم که با هدف لاغری انجام می شود، چند دلیل مهم برای مصرف آب وجود دارند.
اول این که با مصرف آب اشتها کم می شود. در بسیاری از مواقع بدن انسان تشنگی را به اشتباه ، گرسنگی احساس می نماید و باعث پر خوری می شود. در ضمن با مصرف آب با پر شدن حجم معده و رقیق شدن اسید آن باعث می شویم اشتها کمتر شود.
دوم این که دو تا از مهم ترین عوارض برنامه های کاهش وزن یبوست و مشکلات پوستی می باشد که با مصرف آب این موارد به حد اقل خواهد رسید.
سوم این که سیستم لنفاتیک که مسول حمل و نقل چربی ها در بدن می باشد با مصرف آب سریع تر کار خود را اجام می دهد و بنابران در خلال رژیم سرعت کاهش وزن بیشتر خوهد شد. البته برای این که سرعت لنف بیشتر شود تنفس های عمیق و پیاده روی نیز بصورت تصاعدی به مصرف آب کمک می نمایند.
چقدر آب استفاده کنیم ؟
اگر مشکل یبوست و سنگ کلیه وجود نداشته باشد 8 لیوان استاندارد که هر لیوان حدود 240 سی سی می باشد کافی است . ولی اگر این دو مشکل وجود داشته باشند یا در فصول گرم سال هستیم و یا ورزش می کنید 12 لیوان آب ضروری است . البته این به غیر از سایر نوشیدنی هایی نظیر چای و قهوه و ... است که در طول روز مصرف می شود.
در بسیاری از موارد افزایش یک باره مقدار نوشیدن آب به مقادیر فوق مشکل است . بنابراین می توانید بصورت تدریجی و مرحله به مرحله نوشیدن آب را افزایش دهید.
یکی از مهم ترین مشکلات بر سر راه نوشیدن بیشتر آب ایجاد تهوع با مصرف آن می باشد که بیشتر به علت مشکلات بافت معده و یا زاویه بین مری و معده می باشد که منجر به حس ناخوشایند هنگام مصرف آب می شود . در این موارد باید هر لیوان آب را بصورت جرعه های با فاصله استفاده نمود .
و نکته آخر این که مصرف چای زیاد با افزایش ادرار منجر به کم آبی بدن می شود و در ضمن با افزایش اسید معده منجر به افزایش میل به شیرینی و غذا می شود. از سوی دیگر چای یکی از ضد عطش ترین مواد می باشد و منجر به کاهش نوشیدن آب می شود.

ادامه دارد ...

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی، و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاهش وزن هفتادمشاوره پوست و مورژیم آنلاینکاهش وزن شصت
روش های لاغر شدن با سوپر فودها (قسمت دوم)
6 عادتی که شب ها کاهش وزن را مختل می کند (قسمت اول)
6 عادتی که شب ها کاهش وزن را مختل می کند (قسمت دوم)
روش های لاغر شدن با سوپر فودها (قسمت سوم)