6 عادتی که شب ها کاهش وزن را مختل می کند (قسمت اول)

کاهش وزن و رژیم غذایی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند، اما تاوقتی که شیوه زندگی خود را در تمام ابعاد اصلاح نکنید به وزن دلخواه نخواهید رسید . اصلاح شیوه زندگی علاوه بر رژیم غذایی و ورزش ، شامل اصلاح تعداد ساعت خواب ، بهبود کیفیت خواب و ساعت شروع خواب و کنترل استرس نیز می شود . ممکن است یک برنامه غذایی اصولی را دنبال کرده و ساعت‌ها ورزش کنید و عرق بریزید، اما تا زمانی که این عادت‌های ناسالم را ترک نکنید، وزنتان نه تنها کم نمی‌شود، بلکه شاید دچار اضافه وزن هم بشوید.
این مطالب را به افراد چاق و دارای اضافه وزن اختصاص داده‌ایم که قصد کاهش وزن دارند و نمی‌دانند چرا وزنشان کم نمی‌شود. اگر شما هم قصد لاغر کردن دارید و در این زمینه ناموفق هستید، این مطلب را تا پایان بخوانید.
1.اسکرین تایم بیش از حد :
اسکرین شامل هر صفحه ایی است که شما را مشغول و بی حرکت نماید . و شامل تلویزیون، موبایل ، تبلت و کامپیوتر و ... می باشد .
بسیاری از افراد عادت دارند بعد از یک روز کاری شلوغ و خسته‌کننده‌، جلوی اسکرین بنشینید و همراه با دیدن محتوی دلخواه خود، خوراکی‌های خوشمزه و پرکالری بخورند. بنابراین از یک سو بی تحرک می شوید و از سوی دیگر دریافت کالری افزایش می یابد و از کاهش وزن فرسنگ ها فاصله می گیرید . شاید شما هم متوجه شده باشید که هنگامی که به تماشای اسکرین می‌پردازید، کنترل زمان از دستتان خارج می شود و ناگهان متوجه می‌شوید که چندین ساعت است که جلوی تلویزیون نشسته‌اید.
تحقیقات نشان می‌دهند که افراد مبتلا به اضافه وزن که مدت زمان تماشای اسکرین را نصف کردند، کالری‌سوزی بیشتری را تجربه کردند؛ به طوریکه هر روزکالری بیشتری سوزاندند. لازم نیست تماشا کردن اسکرین را به‌طور کامل قطع کنید. کاری که باید بکنید، کاهش تدریجی مدت زمان آن در هر روز است.
شب ها سرگرم فضای مجازی می‌شوید و خواب را مختل می کنید و بدنبال آن دچار اضافه وزن می شوید .سعی کنید شب‌ها موقع خواب وسایل الکترونیکی مثل موبایل را با خودتان وارد اتاق خواب نکنید.هیچ‌‌کس نمی‌تواند جذابیت فضای مجازی را انکار کند. گاهی اوقات آن‌قدر جذب فضای مجازی می‌شویم که وقتی به خودمان می‌آییم، متوجه می‌شویم که ساعت خوابمان گذشته است.نگاه کردن به اسکرین می‌تواند عملکرد هورمون ملاتونین را مختل کرده و خوابیدن را دشوار کند. همان‌طور که تا الان به‌خوبی متوجه شده‌اید، اگر خوب نخوابید، مدیریت وزنتان سخت‌تر می‌شود
از سوی دیگر وقتی وارد چنین فضایی می شوید احتمال این که محتوی های مربوط به غذا را در اسکرین دنبال ‌کنید بیشتر می شود .این یک واقعیت علمی است که دیدن غذاهای خوشمزه، که به ‌طرز وسوسه‌انگیزی تزئیین شده‌اند، می‌تواند منجر به افزایش اشتها شود. یک مطالعه به این نتیجه رسید که مواجهه‌ی منظم با غذاهای مجازی باعث افزایش بیش از حد گرسنگی می‌شود.هر کسی دیگری هم که جای شما باشد، با دیدن چنین غذاهای جذابی کنترل اشتها برایش مشکل می شود . شما می‌خواهید اندامی فیت داشته باشید و از شر چربی‌های اضافی بدنتان خلاص شوید. پس با دیدن تصاویر غذاهای جذاب، خودتان را برای غذا خوردن وسوسه نکنید.

ادامه دارد ...

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی، و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم
تلفن : 32207810 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاهش وزن شصتمشاوره پوست و موکاهش وزن هفتادرژیم آنلاین
روش های لاغر شدن با سوپر فودها (قسمت دوم)
6 عادتی که شب ها کاهش وزن را مختل می کند (قسمت دوم)
6 عادتی که شب ها کاهش وزن را مختل می کند (قسمت اول)
روش های لاغر شدن با سوپر فودها (قسمت سوم)